Címlap
A művészettörténész a Magyar Nemzeti Galéria Biedermeier mindennapok. Művészet és polgárosodás a 19. századi Magyarországon (1815-1867) című kiállításának kurátora, többek között arról szól, hogyan építhető fel egy kiállítás, milyen elméleti és gyakorlati szempontok mentén mesélhető el a biedermeier története kétszáz év távlatából.
A biedermeiert meghatározták áramlatként, (kor)stílusként, életstratégiaként és művelődéstörténeti korszakként is. Magyarországon, ez az időszak gróf Széchenyi István és Kossuth Lajos vitájának kora. Ekkor alkotta Petőfi Sándor és Arany János költői életművét is. A korszak sokféleségének megragadása összetett muzeológiai gondolkodást követel, amelyben az életmódtörténeti szemlélet ugyanúgy jelentős, mint a képzőművészeti és az iparművészeti tárgyismeret, a restaurátori szakértelem és a fotódiagnosztika.
Az Erkel Ferenc Múzeum meghívására érkező Prágai Adrienn előadása nem pusztán a biedermeier felfedezése miatt lehet érdekes. A művészettörténész abba a folyamatba is betekintést nyújt, ahogyan egy képzőművészeti kiállítás megvalósul. Az előadás létrejötte köszönhető a gyulai közgyűjtemény egyre erősebb jelenlétének a hazai muzeológiai életben.
Január 21-én, kedden, 17 órakor, az Almásy-kastély báltermében, az előadáson a részvétel díjtalan. (Forrás: Erkel Ferenc NKft.)
Kép: A Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont Stefánia-szárnyának báltermében, kedden, holnap hallhatják az érdeklődők Prágai Adrienn művészettörténész előadását. A képen téli pillanat a kastély parkjában. Kép forrása: Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont Facebook-oldala
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.