2019. július 19., péntek,  Emília
 
 
 
 

Címlap

[S a többi...]
2019. április 27., szombat
Gyopárosi valóságshow: a lét a tét
Csalódott, átvert vendégek a Napsugár „hattyúdalának” utolsó(?) jelenetében
Szerző: Kiss A. János
Aki – írásaink révén – nagyjából nyomon követte a gyopárosfürdői Napsugár szálló utóbbi hónapjainak (rém)történetét, talán már meg sem lepődik azon, hogy egy sor előjegyzéses vendég a szálloda kapujában kényszerül(t) szembesülni a rideg valósággal: ez a szálloda immár (legalábbis még jó ideig) nem fogad vendégeket…

Az elbocsátó "szép" üzenet... (Forrás: Füvesi Sándor)Az élet ugyan (kivételesen) tényleg alakíthatja úgy a történéseket, hogy „bedől” egy szálloda üzemeltetése (hogy ki és mi miatt, az mindig külön történet), ám egy, legalább a szakmai minimummal felvértezett hotelvezetés olyankor kezét-lábát töri, hogy a vendégek számára mindez érzékelhetetlen maradjon, vagy ha már „rájuk dől is” a szálloda problémája, akkor minimálisra csökkentsék a kuncsaftoknak okozott károkat, kellemetlenségeket. Például az előzetesen szobát foglalókat a lehető legkorábban értesítsék az előzetesen megígért szolgáltatás elmaradásáról, segítsék helyet találásukat, hovatovább: kártalanítsák őket.

 

A bérleti díj fizetésének elmaradása, a villany-, gáz-, vízdíj krónikus meg nem fizetése, az eme szolgáltatások kiváltására kigondolt ad hoc, jogot és biztonságot veszélyeztető lépések miatt működését megszüntetni kénytelen hotel megtette azt, ami a szállodaiparban a legsúlyosabb vétek: pácban hagyja azokat, akiknek adott időben, adott tárgyú szolgáltatás nyújtását ígérte. Magyarán, a kialakult helyzetről nem értesítette a szobát előzetesen igénylő vendégeket, noha a kérésük teljesítését számukra vissza is igazolták.

 

Úgy tudjuk, a szálloda bérlője, a nevében fellépők azt mondják, hogy akit elértek, azt értesítették. (Nagy kérdés, mi akadálya lehet egy normális szállodában annak, hogy az előjegyzett összes vendéget – elérhetőségük rendeléskori feljegyzése után – mihamarébb értesítsék arról, hogy nem tudnak szállást biztosítani számukra. ) Ráadásul a bérlő védekezése – azaz: vannak, akiket nem értek el – ugyancsak sántít egy kicsit, ezt az általunk megkérdezett hoppon maradottak egyike-másika is elmondta számunkra.

 

A szálloda bérlője is utalhatna arra (amennyiben hajlandó lenne a nyilvánosság elé állni), hogy mekkora veszteségei keletkeznek, s halmozódnak fel ma is. (A tulajdonos hátrányairól nem is beszélve.) De sokkal aggasztóbb e szálloda bérlőjének egyéni sorsánál az, ami kárt okoznak a Napsugár botrányai Gyopárosfürdő ismertségében, elismertségében, Orosháza turizmusában. Ezért is meglepő, hogy sem a város önkormányzatának vezetése, sem pedig a Simonka György nevével „fémjelezhető”, vitatott „pusztaottlakaisítással” kialakult turisztikai szervezet nem nagyon modult, mozdul rá a bérelt Napsugár által okozott károkozások megszüntetésére… Csak egy az anyagi jellegű kiesések közül: a szálloda működésének hiányában naponta mintegy száz fürdőbelépő ára válik füstté.

 

Pedig nem csak okuk volna rá, hanem kötelezettségük is. Egy-két példa is ezt húzza alá. Az egyik Budapest környéki településről fél tucatnyian szerettek volna Gyopárosfürdőn pihenni, szórakozni, s a Napsugárban idejében foglaltak helyet. Egy héttel korábban (a szálloda működésének megszűnése után!) még telefonon beszéltek a szállóval, ahol azt mondták nekik, hogy minden rendben van a foglalásukkal, jöjjenek, várják őket.  Pár nappal később meg azt mondták nekik, nem tudnak helyet biztosítani. Szlovákiából kétszer ennyien érkeztek volna az előre lefoglalt szobákba – nekik sikerült máshol szállást találniuk.  A Duna mellől indultak volna páran a nekik ígért szobákba, aztán pár nappal húsvét előtt e-mail-ben tudatták velük: műszaki(!) okok miatt nem tudják elszállásolni őket.

 

Voltak, akik még kutyábbul érezhették magukat. Ők minden előzetes értesítés nélkül, gyanútlanul jelentek meg a szálloda zárt kapuja előtt, ahol egy kifüggesztett szöveg várta őket: „műszaki okok miatt” a hotel nem üzemel. Volt, akit ez annyira felizgatott, hogy a szomszédos szálloda recepciósának kellett kisegítenie őt egy pohár vízzel, amikor – a történtek hatására – rosszul lett. Akadt, akit eleve az önkormányzat tulajdonában lévő, ugyancsak gyopárosi szállodába irányítottak a Napsugárból, ahol előbb biztatták őket, majd órák mondva tudattak velük: nincsenek szabad szobáik. Két családot is „csőbe húztak”, ők több gyerekkel érkeztek igénybe venni megrendelt és visszaigazolt szállásukat. Akadtak, akik a nem várt helyzetben kénytelenek voltak saját szakállukra másik szálloda után nézni. Ami nem volt egyszerű feladat húsvét környékén. Mások nem csak szobát, hanem fürdőszolgáltatásokat – még szaunabérletet is – foglaltak, rendeltek előzetesen. Sok becsapott vendég Gyopárosfürdő s – a bérlő megjelenése előtti szállodavezetések időszakában – a Napsugár visszatérő fürdőlátogatói, vendégei voltak. Például egy ugyancsak messziről, közösségi közlekedéssel érkezett, idős, mozgássérült ember.

 

Az is felmerülhet az olvasókban: ha például elektromos áram sem vételezhető a hotelben, a vezetékes telefonon zajló beszélgetések miként eshettek meg? Mint megtudtuk, egy áramfejlesztőt (aggregátort) bekapcsolnak néhány órára.

 

Mint említettük, sok, Gyopároson pihenni akaró, átvert ember törzsvendégként tért (volna) vissza. Ők megtalálták a módját, hogy a szálloda hosszabb ideje ott tevékenykedő, s most „kényszerpihenőt” tartó, vagy felmondott dolgozóit megkeressék a régi ismeretség és egy-egy telefonszám, e-mail-cím birtokában. Általánosnak mondható tapasztalat: az elégedetlen emberek dühükben rendre azt mondják, hogy Gyopárossal elégedetlenek.

 

Egy sor kérdés sorjázik az eset kapcsán. Például: miért hazudik a Napsugár zárt kapuját „díszítő” tájékoztató, amikor azt állítják, hogy műszaki okokból lehetetlen a vendégek fogadása? Vagy: miért nem értesítették idejében és tisztességesen a szobafoglalókat, amikor pedig jóval húsvét előtt már tudta mindenki, hogy zárva a szálloda? (Azt a szakmabeliek kizártnak tartják, hogy a hotelnek nem állt rendelkezésére a szobafoglalók elérhetősége. Ha meg igen, valami oltári nagy hozzáértés-hiány működhetett a Napsugárban.) Az egyik család részéről nyilatkozó személy is csalódottságának adott hangot, hozzátéve: ha a szálloda régi vezetése visszatérne, szívesen megszállnának a Napsugárban – a történtek ellenére, ugyanis kedvelik Gyopárost. „Szövegdíszítésként” volt, aki úgy jellemezte a helyzetet, hogy „Ez gáz…”, más nyomdafestéket nem tűrő szavakkal értékelt, megint más pedig (talán a botrány hátterét valamelyest ismerve) a nagyobbik kormánypárt stílusát vélte felfedezni a vázolt módszerben.

 

Egy bizonyos: a Napsugár esete nem csupán arra mutat rá, hogy a turisztikában nincs (pontosabban: sincs) helye a pancserkedésnek, a törvények tiszteletben nem tartásának, az inkorrekt ügyeskedésnek.  Tudniillik a mindezeket elkövetőknek sem.

 



<
+
>
Kérjük, hogy a nagyobb méretben való megtekintéshez kattintson a képre!


A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett.
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!

Cikkel kapcsolatos hozzászólások, észrevételek:

2019. május 14. 16:21
Jancsó István
Tisztelt Szerkesztőség! Nagyon szomorú vagyok a Napsugár bezárásával kapcsolatban! Évek során többször töltöttünk ott pár kellemes napot. Pozitív tapasztalataink alapján múlt év végén 3 db 2 főre, 2 éjszakára szóló ajándékutalványt vásároltunk családunk részére. Az utazás áprilisra volt tervezve, mely elmaradt! Értesítést ugyan április 24-én kaptunk az átmeneti műszaki problémákról, de azóta senkit nem érek el! Mit tehetek? Kihez forduljak? Két működő e-mail címen kívül semmi - amire nem kapok válaszokat! Legalább a befizetett összeget szeretném visszakapni! Mivel ez az ügy nem kapott országos média-érdeklődést, Önökre is csak hosszas keresgélés után találtam rá! Üdvözlettel: jistvan47@t-online.hu