2021. október 28., csütörtök,  Simon és Szimonetta

[Junior vita]
2014. november 02., vasárnap
Erdei iskola Hronecben
A tótkomlósi szlovák iskolások élményei
Szerző: 7. osztályos diákújságírók
Iskolánkban már hagyomány, hogy a hetedikesek szlovákiai erdei iskolába mennek. Nagyon örültünk, hogy most mi kerültünk sorra.

Megpihentünk Brezno főterén

Szeptember 13-án vonattal utaztunk Budapestre, majd tardosi, vanyarci és nőtincsi társainkkal közös autóbusszal folytattuk utunkat Szlovákiába. Nagyon megörültünk, amikor megérkeztünk a szálláshelyre, a Hronec közelében található Poniklec üdülőközpontba. Gyönyörű táj, kiváló levegő és nagyszerű programok vártak minket. A magyar gyerekeken kívül Szerbiából, Báčsky Petrovec-ből érkeztek résztvevők a táborba.

Már az első naptól nagyon jó társaság alakult ki, gyorsan összebarátkoztunk a többiekkel. A szervezők érdekes, színes programot állítottak össze számunkra. Délelőtt szlovákiai tanárok tartottak nekünk tanítási órákat, melyeken a szlovák nyelvet, főleg társalgást gyakoroltuk. Délután is különböző tevékenységek vártak ránk. Voltak sportprogramok, megnézhettünk egy színházi előadást és ellátogattunk egy tanyára, ahol lovagoltunk, juhtúrót kóstoltunk, sőt, megismerhettük a készítését is. A tábor ideje alatt naplót írtunk, melyben mindig összefoglaltuk a nap eseményeit.

Az estéket is együtt töltöttük. Táncoltunk, társasjátékoztunk és jókat beszélgettünk, nevetgéltünk. A hétvége különösen érdekes volt. Tátrai kiránduláson vettünk részt, ahol felvonóval mentünk fel az egyik legszebb kilátóba, majd onnan gyalog túráztunk le és gyönyörködtünk a szép természetben.

A tábor ideje gyorsan eltelt és elérkezett az utolsó nap. Szomorúak voltunk, mert el kellett búcsúznunk új szerb társainktól, akikkel nagyon jól összebarátkoztunk. Ismét egy hosszú út várt ránk, otthon pedig szüleink, akiknek sokat meséltünk, ebben a szuper hroneci erdei iskolában szerzett élményeinkről.

+++++
Kérjük, hogy a nagyobb méretben való megtekintéshez kattintson a képre!

A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett.
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!

Cikkel kapcsolatos hozzászólások, észrevételek:

Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.