2023. szeptember 27., szerda,  Adalbert
 
 
 
 

Címlap

[S a többi...]
2022. június 29., szerda
A Gyulai bírja erővel
A Gyulahús Kft. reprezentatív kutatásának bemutatója a fogyasztói szokásokról, Budapesten
Szerző: Vitalap.hu
Az egyik legnagyobb tradícióval rendelkező, hazai élelmiszeripari vállalat, a Gyulahús Kft. május végén készítette el reprezentatív felmérését, amely azt vizsgálta, hogy a hazai fogyasztók mennyire szeretik a csípős termékeket. Hogyan változott az elmúlt években a fűszerezésben a választás a magyarok körében? Feltérképezték azt is, hogy milyen elvárásaik vannak a vásárlóknak, amikor glutén- vagy laktózmentes termékeket, májas készítményt tesznek a kosarukba. A felmérés eredményét június 22-én, Budapesten, sajtótájékoztatón mutatta be a cég.

A gyulai bírja erővel. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 

Utóbb, növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre – derül ki a Gyulahús Kft. friss, reprezentatív kutatásából. A vállalathoz visszaérkező fogyasztói vélemények alapján, az irányzat alakulásában, a koronavírus is szerepet játszott. A felmérés szerint a speciális termékeket vásárlók jelentős része nem éri be csupán a glutén- és laktózmentességgel, elvárják a finom ízeket és, ha ebben csalódnak, gyorsan tovább is állnak.

 

A magyarok nem mondanak le az finom ízekről, még akkor sem, ha valamilyen speciális, mentes élelmiszert vásárolnak – derül ki a Gyulahús Kft. reprezentatív, 500 ember megkérdezésével, május végén készült kutatásából. A válaszokból kiderül, hogy közel kétharmaduknak – 65 százalék -, akiknek valamilyen mentes élelmiszer kerül az asztalára, nagyon figyel arra, hogy ízletes legyen. Sőt, 45 százalék már az első csalódás után le is mond a kipróbált áruról, és tovább keres, egészen addig, amíg rá nem bukkan a számára legfinomabbra.

 

A Gyulahús májasai a gyártási technológiából eredően mindig is glutén- és laktózmentesek voltak. Az első pillanattól így kerültek boltokba, és nyerték el a fogyasztók tetszését. A piac fejlődése láthatóan abba az irányba tart, hogy egyre több embernek döntési szempont a mentesség. Ez számunkra versenyelőnyt is jelenthet, hiszen vásáróinknak nem kell új ízeket megszokni, tradicionális terméket tradicionális ízben tudunk kínálni – jelezte Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója.

 

 Lengyel Brigitta, a Gyulahús Kft. készítménygyártó üzemének vezetője és Hajduk Zoltán, a Gyulahús Kft. szárazáru üzemének vezetője kóstoltatja a gyulait a budapesti bemutatón. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 

A felmérés rámutatott, hogy a mentes termékek iránt igen jelentős az igény, ami mögött ráadásul nem feltétlenül a vásárlók egészségügyi problémája áll. A válaszok alapján ugyanis kétszer annyian – 43 százalék vásárolnak speciális árukat, mint amennyien – 21 százalék – diétáznak. Sőt, az ezeket a termékeket keresők aránya csaknem négyszer nagyobb az orvos által igazoltan emésztési gondok miatt diétázók – 12 százalék - körénél. Akik speciális termékeket keresnek, azok 26 százaléka cukor-, 19 százaléka laktóz-, 12 százaléka gluténmentes, míg 10 százalék vegán árut szokott vásárolni.

 

A fogyasztók közel fele több-kevesebb rendszerességgel szokott mentes élelmiszert vásárolni, csupán egy kis kör – 10 százalék - gondolja azt, hogy ezt a táplálkozást a divat irányítja. Jóval szélesebb réteg - összesen 64 százalék - véli úgy, hogy ezen élelmiszerek választása mögött valamiféle emésztési probléma – még ha ezt nem is igazolja orvos –, vagy a fogyasztói megelőzési szándék húzódik meg.

 

A diétázók közel fele szerint nem elég széles a mentes termékek hazai kínálata. A kutatásból kiderül, hogy a diétázók között mintegy 60 százalék azok aránya, akiknek valamilyen orvos által igazolt probléma miatt kell ezt megtenniük. Figyelemre méltó, hogy csaknem 30 százalék azt mondta, azért választ ilyen étrendet, mert egészségesebbnek tartja a hagyományoshoz képest.

 

A fogyasztók közel fele nem tudta megítélni, hogy a speciális termékek kínálata megfelelő-e. Egyharmaduk szerint ez jónak mondható, míg 20 százalék szűknek tartja. Mindössze 2 százalék volt, aki túl széles választékot említett. A hazai élelmiszeripari, húsipari cégeknek akár fejlesztési irányt is mutathat, hogy a diétázók közel fele úgy véli, a jelenlegi mentes termékkínálat nem elégséges.

 

  Dr. Görgényi Ernő, Gyula polgármestere a felmérést bemutató, budapesti sajtótájékoztatón. A Gyulahús Kft. önkormányzati tulajdonban áll. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 

A kutatás másik területet is vizsgált, s kiderült, hogy a magyarok körében igen kedveltek – és egyre kedveltebbek – a csípős ételek. A válaszadók csaknem háromnegyede – 73 százalék - jelezte, hogy rendszeresen fogyaszt ilyen termékeket. Korcsoport szerint nem nagyon lehet ebben különbséget tenni, a fiatalabbak és az idősebbek egyformán kedvelik a csípős ízt. A férfiak és a nők közötti eltérés azonban már szembetűnő, miután előbbiek több, mint 80 százaléka mondta, hogy több- kevesebb rendszerességgel kerül a tányérjára erős étel, míg a nők körében ez az arány 65 százalék.

 

A felmérés adatai rávilágítanak arra, hogy ezeknek a termékeknek a népszerűsége az elmúlt időszakban megnőtt. Csaknem 20 százalék úgy nyilatkozott, hogy mostanában szokott rá ezekre a finomságokra. Ezt igazolják a Gyulahúshoz beérkező visszajelzések, és a szakmai vásárok kóstoltatásának tapasztalatai is. A vállalat szakemberei szerint ezeken az eseményeken, az utóbbi időben, számottevően megnőtt az érdeklődés a csípős termékek iránt és jóval több fogy belőlük, mint korábban.

 

A kutatás erre ugyan nem tért ki, de a növekvő irányzatban, minden bizonnyal a koronavírus-járvány is szerepet játszott. A csípős paprikával kapcsolatban általános vélemény, hogy fertőtlenítő hatása van. Ez pedig sokak előtt lebegett, és a Covid alatt a népi bölcsességet követve, például ilyen ételekkel is próbálták védekezésüket kiegészíteni – jelezte Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere.

 

A csípős élelmiszerek között a legkedveltebb a kolbász, amelyet 10 vásárlóból 8 rendszeresen levesz a boltok polcairól. Meglepő módon, a csípős fűszerek, ízesítők messze elmaradnak az előzőtől, ám a válaszadók közel kétharmada gyakran betesz ilyen termékeket a kosarába. A paprika (friss zöldség) áll a harmadik helyen 62 százalékkal. Ezek mellett a csípős savanyúságok, szószok, öntetek, mártások is igen keresettek, amelyeket a kutatásban részvevők mintegy fele viszonylag sűrűn vásárol és fogyaszt.

 

Az igények növekedése a jelek szerint a termékkínálatban is visszatükröződik – legalábbis a fogyasztók válaszai alapján. A kutatásban résztvevők többsége ugyan nem érzékelt változást a csípős termékek kínálatában, a vásárlók negyede azonban pozitív irányt tapasztal, s szerintük nőtt a választék. A bővülő kínálat ellenére, a fogyasztók tizenhárom százaléka mégis szűknek érzi a csípős termékek kínálatát. Ez általánosságban és a kolbászok/szalámik esetében is elmondható.

A csípős kínálatban magasan a Gyulai márkát tartották – 31 százalék - a legkiemelkedőbb húskészítménygyártónak a válaszadók.

 

 

Kép1: A gyulai bírja erővel. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 

Kép2: Lengyel Brigitta, a Gyulahús Kft. készítménygyártó üzemének vezetője és Hajduk Zoltán, a Gyulahús Kft. szárazáru üzemének vezetője kóstoltatja a gyulait a budapesti bemutatón. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 

Kép3: Dr. Görgényi Ernő, Gyula polgármestere a felmérést bemutató, budapesti sajtótájékoztatón. A Gyulahús Kft. önkormányzati tulajdonban áll. Kép forrása: Gyulahús Kft.

 



<
+++
>
Kérjük, hogy a nagyobb méretben való megtekintéshez kattintson a képre!


A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett.
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!

Cikkel kapcsolatos hozzászólások, észrevételek:

Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.