2020. április 5., vasárnap,  Vince
 
 
 
 

Címlap

[Publicisztika]
2020. március 25., szerda
Bankhitel(esség)
Szerző: Kiss A. János
Valamely Magyarországon működő pénzintézet e napokban leveleket juttat el egyes ügyfeleihez. Koronavírus ide vagy oda, meglepő tartalommal.

Képünk illusztráció! (Forrás: Hírklikk)

 

 Az egyik, március 18-ai dátumozással ellátott levél arról értesíti a címzettet – ügyfelet –, hogy az e hónapban a bank által megújított üzleti érintőkártyája elkészült. Ez a fejlődést jelentő lépés nyilvánvalóan örömteli (lehetne). A bank gyakorlata szerint, azt nem küldik ki postai úton az ügyfélnek, hanem annak kell megjelennie az átvételre a bank által megjelölt helyen. Ezt a hivatalosan átvételre jogosítottként bejegyzettek mellett a kimondottan az e műveletre meghatalmazott is megteheti. Kis cégnél, magánszemélynél persze ennek lehetősége sem sokak számára adott. Az ugye újabb bonyodalom, hogy – bár attól a jogos elvárástól zeng az ország: Maradj otthon! – életkorra, egészségi állapotra tekintet nélkül egy bankfiók felkeresésének egyre romlanak az egészségügyi, biztonsági feltételei, lehetőségei.

 

S most kapaszkodjanak meg! Az „ügyfélsimogató” sorokat követően a banki levél megfogalmazójából előtör a hivatali fölényesség pátosza. Azt lehet olvasni, hogy amennyiben az ügyfél a szerződési feltételek szerinti, 90 naptári (őrzési) napon belül nem veszi át az említett bankkártyáját, akkor a bank érvényteleníti az új bankkártyát, és ezzel együtt a bankkártyaszerződés megszűnik. Amolyan mentőövnek szántan a banki levél megjegyzi: ha a kuncsaft nem tart igényt a bankkártyára, akkor azt jelezze a szóban forgó bankban. No, de mi történjen akkor, ha igényt ugyan tartana, csak nincs módja átvenni a kártyát?!

 

Rossz matekosságomhoz híven, egyből számolgatni kényszerülök. A 90 nap (a március 18-ához képest) június 18-a körül jár le. Erről sem felelős, sem felelőtlen ember eddig nem állította, hogy addigra enyhébb szakaszába érne a járvány Magyarországon. Sőt…  

 

Nem ez az ügy a legnagyobb gondunk manapság. Arra azonban érdemes felfigyelni, hogy komolynak tűnő intézmények sem tudják átlátni a rendkívüli körülmények közötti tevékenység, viselkedés követelményeit. Még azt az „enyhítő körülményt” sem óhajtják olykor-olykor kiizzadni magukból, hogy például ilyesféle levelekben belátható magyarázatot adjanak cselekedetükre. Az egykori minősítő jelzőt már fel sem idézném: a pénzintézeti eleganciát…



<
+
>
Kérjük, hogy a nagyobb méretben való megtekintéshez kattintson a képre!


A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett.
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!

Cikkel kapcsolatos hozzászólások, észrevételek:

Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.